SEO lokalne a branża energetyki – gwarancja dostępu do nowych klientów w pobliżu!

SEO lokalne a branża energetyki – gwarancja dostępu do nowych klientów w pobliżu!

Jesteś energetykiem lub prowadzisz firmę działającą w energetyce? Oferujesz akumulatory czy baterie, prądnice lub generatory? Jeśli działasz lokalnie i chcesz dotrzeć do nowych klientów w pobliżu, koniecznie sprawdź, czym jest dokładnie lokalne SEO. Na czym polega pozycjonowanie stron WWW? Odkryj korzyści z posiadania firmowej wizytówki w Google Moja Firma!

Co warto wiedzieć na temat lokalnego SEO a branży energetycznej?

Zależy Ci na zwiększeniu widoczności strony internetowej na konkretne zapytania? Zdecyduj się na wprowadzenie lokalnego SEO! Jest to powiązane z daną lokalizacją, a więc:

Przeczytaj również: Czym jest energetyka? Wymagania w zawodzie energetyka

  • miastem,

  • regionem,

  • dzielnicą.

Wysoka pozycja w wyszukiwarce gwarantuje znalezienie Twojej strony internetowej biznesu przez internautów. Dzięki temu łatwiej znajdą firmę czy usługę w pobliżu. W celu znalezienia w danej miejscowości energetyka, wystarczy wpisać:

Przeczytaj również: Montaż instalacji fotowoltaicznych – ekologiczne i opłacalne rozwiązanie na lata

  • energetyk Rzeszów,

  • energetyka Mielec,

  • akumulatory Kraków.

Nie zawsze jednak wymagane jest wpisanie frazy z lokalizacją. Zazwyczaj to Google zajmuje się pokazywaniem użytkownikom Internetu ofert czy usług w pobliżu. Oznacza to, że internauta z Warszawy wpisze w wyszukiwarkę „energetyk” – dzięki jego lokalizacji Google wskaże wyniki dla wszystkich firm znajdujących się najbliżej niego.

Istnieją różne rodzaje sposobów reklamy w Internecie. Są to:

  • strona internetowa Twojej firmy,

  • firmowy blog z artykułami,

  • obecność w Social Mediach.

SEO lokalne a branża energetyki

Lokalne SEO to idealne rozwiązanie dla firm energetycznych. Będzie dobrą opcją zarówno dla małych firm, oferujących akumulatory czy prądnice, jak i dużych firm zajmujących się energetyką na szeroką skalę, które prowadzą działalność stacjonarnie w danej miejscowości lub województwie.

Jeśli prowadzisz biznes w kilku różnych miastach, wybierz pozycjonowanie na dane lokalizacje. Wskazówka: Większe miejscowości wymagają regionalnego pozycjonowania – dlatego, że jest tam duża konkurencja.

Branża energetyczna a lokalna optymalizacja

Jak zbudować lokalną widoczność? Przez optymalizację Twojego biznesu w sieci. Na firmowej stronie WWW powinny się znaleźć następujące informacje:

  • nazwa firmy,

  • dane kontaktowe,

  • godziny pracy.

Dobrze, aby informacje te mieściły się w zakładce „Kontakt”. Dane kontaktowe w stopce pozwolą na to, aby były widoczne także na podstronach. Dzięki temu roboty wyszukiwarki lepiej zrozumieją witrynę Twojej firmy. Oznacz danymi strukturalnymi dane kontaktowe. Są to schema.org. Przykładem jest Microdata. Zastosuj frazy z lokalizacją:

  • miasto – energetyk w Poznaniu,

  • dzielnica – energetyka na Mokotowie,

  • region – akumulatory w wielkopolskim.

W tagach title czy nagłówkach (H1 i H2) powinny się zmieścić informacje w zakresie lokalizacji. Powinny się znajdować w treści strony internetowej. Uwaga: Używaj jedynie naturalnych form. Zamiast „energetyk Kraków”, wpisz „energetyk w Krakowie”. Frazy z długim ogonem, a więc long taile – przykład: „bateria kuchenna podokienna w Krakowie” także się przydadzą.

Chcesz poprawić wizerunek Twojej firmy w sieci? Postaw na interesujący content na stronie WWW. Są to treści w postaci artykułów poradnikowych. Dobrze, aby opierały się na zasadzie „E-A-T”, a więc na:

  • wiedzy,

  • autorytecie,

  • wiarygodności,

  • zaufaniu.

Ważne: Teksty powinny zawierać frazy kluczowe z danym regionem.

Lokalne SEO – dodatkowe informacje

Prowadzisz biznes związany z energetyką w różnych miastach? W takim razie potrzebne Ci będą landing pages. Są to docelowe strony z interesującymi treściami, które dobrze, aby były skierowane do klientów danego miasta czy dzielnicy. Istotne są również dane kontaktowe. Nie zapomnij poza tym o następujących elementach:

  • opcji dodawania ocen i opinii przez internautów,

  • zdjęciach i atrybutach ALT – tekst alternatywny pliku graficznego,

  • linkowaniu między podstronami.

Optymalizacja konwersji jest także ważna. Przykładem jest wysłanie wiadomość e-mail czy wypełnienie kontaktowego formularza.

Co zyskujesz przy Google Moja Firma?

Ostatni element lokalnego pozycjonowania to darmowe narzędzie Google Moja Firma. W ten sposób można promować lokalne firmy. Informacje o przedsiębiorstwie pokazują się nie tylko na mapach Google, ale także w wyszukiwarce.

Google My Business to propozycja dla małych, średnich czy dużych firm zajmujących się energetyką. Do głównych zalet GMB należą:

  • opcja oceniania – z możliwością odpowiadania na oceny internautów,

  • dogodny dostęp do informacji o firmie – wygodny kontakt z klientami,

  • budowa zaufania – wśród internautów,

  • dostęp do statystyk – nadzorowanie działań użytkowników Internetu i dostęp do informacji, jak Twoja firma została przez nich znaleziona.

Wykonaj darmowy audyt strony i popraw jej widoczność w wyszukiwarce. Wykonaj teraz>>

Jakie są najważniejsze korzyści z lokalnego SEO?

Jak wynika z raportu Gemius „E-commerce w Polsce”, aż 77% internautów zamawia produkty czy usługi w Internecie, a 75% kupuje w polskich e-sklepach. Wdrożenie lokalnego SEO umożliwia dotarcie firmy do większej liczby klientów. Działania z zakresu SEO przyczyniają się do:

  • poprawy pozycji Twojej strony WWW w lokalnych wynikach wyszukiwania – zwykle internauci klikają w wysokie pozycje,

  • zaoszczędzenia czasu i pieniędzy – w związku z pozycjonowaniem ogólnokrajowych fraz,

  • dotarciem do klientów korzystających z urządzeń mobilnych – zwykle internauci używają smartfonów. Korzysta z nich aż 75% internautów, jak wynika z raportu Gemius.

Jak się okazuje, lokalne frazy wiążą się z mniejszą konkurencyjnością niż ogólne słowa kluczowe. W ten sposób szybciej zobaczysz efekty.

Prowadzisz firmę energetyczną? Oferujesz generatory, prądnice czy akumulatory? Dowiedz się, jak wprowadzić lokalne SEO i co to daje. Dotrzyj do klientów w pobliżu!

Źródło: Gemius

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.